Text
Designing a syllabus of English for management study program at Universities
ABSTRAK
Lestari, Novi (2015): Designing a Syllabus of English for Management Study Program at Universities. Thesis, Jakarta: Faculty of Language and Arts, State University of Jakarta, January 2016. Tesis. Program Magister Pendidikan Bahasa Inggris, Facultas Bahasa dan Seni, Universitas Negeri Jakarta.
Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan dan merancang rancangan silabus bahasa Inggris dan untuk mengetahui kemampuan bahasa Inggris yang diperlukan untuk mahasiswa program study manajemen di Universitas Pancasila, Uhamka dan Gunadarma. Untuk mencapai tujuan penelitian, penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan menggunakan analisis dokumen. Data penelitian diambil dari dokumen pedoman akademik dan buku-buku tentang Bahasa Inggris untuk Manajemen dan Bahasa Inggris untuk Bisnis. Penelitian ini dimulai dengan analisis dokumen. Dokumentnya berupa silabus bahasa Inggris dan standar kompetensi lulusan program studi Manajemen di Universitas. Peneliti menganalisi semua dokumen dan buku-buku. Hasil analisis document menunjukkan bahwa ada beberapa keterampilan bahasa Inggris yang diperlukan untuk mahasiswa program studi Manajemen yaitu keterampilan berbicara, keterampilan menulis dan keterampilan membaca (seperti siswa harus mampu memberikan komentar dalam bahasa Inggris, siswa harus mampu berbicara dalam bahasa Inggris untuk mempromosikan produk baru, siswa harus mampu menulis surat bisnis, siswa harus mampu menulis surat bisnis, siswa harus mampu menulis laporan bisnis dan siswa harus mampu memahami dokumen bisnis. Penulis juga telah merancang silabus bahasa Inggris yang sesuai dengan kebutuhan siswa program studi Manajemen.
Kata Kunci: Bahasa Inggris untuk Keperluan Khusus, Bahasa Inggris untuk Program Manajemen, Jenis-Jenis Silabus, Rancangan Silabus
ABSTRACT
Lestari, Novi (2015): Designing a Syllabus of English for Management Study Program at Universities. Thesis, Jakarta: Faculty of Language and Arts, State University of Jakarta, January 2016. A Thesis. English Education Master Program, Faculty of Languages and Arts, State University of Jakarta.
The present study aimed to explain and design the syllabus design of English and to know the English skills required for the students of Management Study Program at Pancasila, Uhamka and Gunadarma Universities. This study used qualitative method using document analysis. The data of the study were taken from the document of academic guidelines and the books about English for Management and English for Business. This study started by doing document analysis. The documents were the English syllabus and the graduate standard competencies of the Universities. The writer analyzed all of the documents and the books. The result of the documents analysis show that there are some English skills required by the students of Management Study Program, they are speaking, writing and reading (e.g. students must be able to give comments in English, students should be able to speak in English to promote a new product, students should be able to write business letters, students should be able to write business report and students should be able to understanding the business documents). Last, the writer has designed the syllabus design of English in accordance with the needs of the student in Management Study Program.
Keywords: English for Specific Purposes, English for Management Studies, Kinds of Syllabus, Syllabus Design.
Bibliografi : lembar 62-67
TM00001430 | TM 1430 | UPT Perpustakaan UNJ (CD.02.2016.005) | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain