Text
Model pembelajaran passing sepak bola (ceku) untuk anak usia Sekolah Menengah Pertama
The purpose of research and development model skill passing soccer ball is to age junior high school children .In addition , research and development is conducted to gather information deeply about development, and application of learning model and he knows the effectiveness , efficiency the prop made. Research and development was used in the research methodology the development of research and development ( r and d ) of borg and gall .Subject in research and development of this is high school students first kecamatan palimanan Cirebon. Test the effectiveness of model using an instrument test skill passing football to collect the data the ability football high school students First. Data analysis the research uses test t and the economic situation of significant 0.05 . Data analysis obtained the average score data skill passing pre-test: 26.08 post-test: 30.26 with the significant of skills which are ( 1 ) skill passing the football by t-hitung: -18.780 , df = 49 and p-value = 0.00 < 0.05. With the economic situation of significant 0.05 so Hо rejected. Based on information can be concluded that learning model skill passing soccer ball is to junior high school-aged developed be applied effectively and efficiently so that it can be improved the skills of passing football. Keywords: model , skill , football and techniques of passing
Tujuan penelitian dan pengembangan model keterampilan passing sepak bola untuk usia anak sekolah menengah pertama. Selain itu, penelitian dan pengembangan dilakukan untuk memperoleh informasi secara mendalam tentang pengembangan dan penerapan model pembelajaran dan mengetahui efektivitas, efisiensi model yang dibuat. Penelitian dan pengembangan ini menggunakan metode penelitian pengembangan Research & Development (R & D) dari Borg and Gall. Subyek dalam penelitian dan pengembangan ini adalah siswa sekolah menengah pertama Kecamatan Palimanan Cirebon. Uji efektivitas model menggunkan instrumen tes keterampilan passing sepak bola untuk mengumpulkan data kemampuan sepak bola siswa sekolah menengah pertama. Analisis data penelitian menggunakan uji t dengan taraf signifikan 0.05. analisis data diperoleh nilai rata-rata data keterampilan passing pre-test: 26.08 posttest: 30.26 dengan nilai signifikan dari keterampilan yaitu (1) keterampilan passing sepak bola dengan t-hitung: -18.780, df = 49 dan p-value = 0.00 < 0.05. dengan taraf signifikan 0,05 maka Hо ditolak. Berdasarkan keterangan tersebut dapat disimpulkan bahwa model pembelajaran keterampilan passing sepak bola untuk usia SMP yang dikembangkan dapat diterapkan secara efektif dan efisien sehingga dapat meningkatkan keterampilan passing sepak bola. Kata kunci : Model, Keterampilan, Sepak Bola dan teknik Passing
TM00000106 | TM 106 | UPT Perpustakaan UNJ | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain