Text
Vocabulary teaching techniques in English as foreign language learning for young learner : a case study of an English teacher at SDN Cipinang Besar Selatan 07 Pagi
Penelitian ini bertujuan untuk menggambarkan teknik mengajar kosakata yang digunakan oleh guru dalam mengajar kosakata bahasa Inggris untuk anak-anak. Penelitian ini menggunakan studi kasus dengan pengamatan kelas sebagai teknik pengambilan data. Analisis data dilakukan dengan mengklasifikasikan teknik mengajar kosakata yang dilakukan oleh guru yang didapatkan melalui transkrip video dan suara. Peserta dalam penelitian ini adalah satu orang guru bahasa Inggris di salah satu sekolah dasar negeri di Jakarta. Temuan penelitian menunjukkan bahwa teknik mengajar kosakata yang digunakan meliputi teknik penyajian (menggunakan gambar dan penerjemahan), teknik latihan (pengulangan), dan teknik belajar mandiri (bertanya pada orang lain dan menggunakan kamus). Kata kunci: Teknik mengajar kosakata, Pembelajaran Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing, Anak-anak
The purpose of the study was to portrayed the vocabulary teaching techniques used by a teacher in English as foreign language learning for young learners. The study was a case study with the classroom observations as techniques of collecting the data. The data was analyzed through the table of vocabulary teaching techniques which are taken from the video and audio transcription. Participant of this study was an English teacher at one public elementary school in Jakarta. The findings of the study showed the vocabulary teaching techniques used by the teacher were techniques of presentation (using pictures, drawings, meaning definition, and translation), techniques of practicing (repetition drill), and techniques of training (asking for others and dictionary use). Keywords: Vocabulary Teaching Techniques, English as Foreign Language, Young Learners
SS00016043 | SK 16043 | UPT Perpustakaan UNJ (CD.02.2018.004) | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain